Architektura

Základním předpokladem návrhu interiéru divadla bylo vytvořit místo, s kterým se budou jak návštěvníci tak i divadelní soubor scény identifikovat, do kterého budou přicházet s nadšením i očekáváním. Do kterého se budou rádi vracet. Vytvořit místo s charakterem. Podpořit divadelní snažení snahou architektovou.

Návrh interiéru vychází z charakteru samotných prostorů. Využívá maximálně dispozic budovy z 20 let a se snaží s tímto původním charakterem komunikovat, nezakrývat ho. Nepoužíváme podhledy, ale využíváme trámových stropů jako výtvarného prvku prostoru. Monumentálnost a až chrámový charakter těchto stropů např. v prostorech schodiště se snažíme umocnit průsvitným závěsem, lemující tento prostor. Závěs a světlo za ním. Vstupní prostor do divadla. Tam, kde se něco děje.

Noblesní až divadelní závěs (opona), vedle syrových zdí, vedle odhaleného stropu. Nosné průběžné zdi jsou ponechány bez štuku, pouze omítkové jádro upozorňuje na jejich nosnost a stáří. Hydrant a rozvaděč jako součást designu. Přiznaná vzduchotechnika. Výtvarná barevná ornamentální čelní a dělící stěna. Světlo. Nátěr na betonové podlaze. Ocelové dveře. Kožený těžký závěs.

Pódium baru s variabilními schody. Použití a skladba schodů dle potřeby. Malé koncerty, varieté, autorská čtení. Bar jako lákavé prosvětlené místo. Foyer jako předprostor i prostor divadelní akce. Variabilní sezení, do sebe zapadající, skladatelné. Stolky. Lampy. Dosvětlení.

Radiátor jako socha. Prosklené dveře na terasu, propojování prostorů. Šatna na bočních kolejničkách – klubový prostor herců. Toalety jako důležité prostory hygieny a očisty s individuálním charakterem. Místnost s neonovými nápisy. Místnost květinová. Místnost zrcadlová. Místnost s ornamenty. Dámská umývárna bílá, pánská černá. Místnost s pisoáry jako místo Duchampova surrealismu. Toalety navrženy do nejmenšího detailu. Vestavěné zásobníky na papírové ručníky, vestavěné koše. Atypické věšáčky, zarážky, kliky. Radost z detailu i z celku.

MgA. Marcela Steinbachová a MgA. Rastislav Juhás

Pro návštěvníky divadla je od září 2011 v provozu i nový prostor – zastřešená terasa.

Autor návrhu: ing. arch. Witold Sikora

TECHNICKÁ SPECIFIKACE KSA

Jeviště:
– hloubka: 5,875 m (i se sedadly 17,460 m)
– šířka: 7,507 m (celá 8,955 m )
– výška: cca 6m (3,1m do výše technické lávky, + 2.5m po stropní konstrukci se světly)

Další:
– vykrytí: možnost zavěšení 6 bočních šál + zadní horizont na kolejnici
– tahy: 10 bodových tahů ve 3 řadách, el. ovládání, + jeden velký pojízdný most s možností zavěšení tahu

– inspicientský pult v zázemí

Kabina zvukaře a osvětlovačů je umístěna v zadní části hlediště –
2.patro,přímá viditelnost.

Zvuk:

PA
– main stereo JBL 500W

CONSOLE
– DiGiCo SD – 12

OUTBOARD
– Lexicons
– iMac, Ableton Live, Pro Tools

Open control room or Genelec monitors


Světlo:
Kabina je umístěna v zadní části hlediště – 2. patro,
přímá viditelnost.
– 143 okruhů
– pult ADB Phoenix 5 + pult ChamSys magic Q 500
Regulace: počet regulovaných okruhů 143x 2kW
Spinané okruhy: 30x 10A + 30x DMX
Rozmístění světel je stabilní.
Druhy svítidel
– adb 103 – 48 ks
– adb tvarovací 105 – 8 ks
– spotlight 1000 w tvarovací -10 ks
– ETC 750 – 4 ks
– para 1000 w strop trvale nasvícených -19 ks
– chr 500 – 8ks
– warp 4 ks
Inteligentní světla:
– 2x adb di4s, 2x Square LED – aura, 6x MAc Aura Martin, 4x LED par
Přenosy:
– 4ks uv zářivky
– chr 1000w 10 ks

zpět