Hodnoty

Na slavnostním předávání promluvila ředitelka Pražského divadelního festivalu německého jazyka Jitka Jílková. Cenu za porotu složenou z redaktorů Divadelních novin předal její předseda a zároveň šéfredaktor novin Josef Herman. „Cílem poroty je vždy najít inscenaci,…

Proto se také původně hlásila na JKGO na loutkoherectví. Nakonec ale vystudovala obor hudebně-dramatický v ročníku Václava Klemense a také díky němu se poprvé ocitla na jevišti profesionální scény. Bylo to Divadlo Petra Bezruče, kde Václav Klemens režíroval inscenaci Tajemná zahrada, a projevil velikou odvahu, když do její hlavní role obsadil dvě své tehdejší studentky 3. ročníku – Terezu a Janu Bernáškovou, která s ní roli Mary alternovala. Od té doby se, k jejímu smutku, na jeviště DPB už nepodívala…

Po skončení konzervatoře hostovala v Těšínském divadle v Českém Těšíně v inscenaci Starci na chmelu, kde se poprvé setkala s žánrem muzikálu, který ji přitahuje dodnes.

Ve stejné době začala hostovat i v Komorní scéně Aréna, její první rolí byla Mladá v legendární inscenaci Prorok Ilja.
Postupně v KSA hostovala častěji a častěji, až se z původního půl úvazku stal úvazek celý a dnes je Tereza po dvanácti letech na jejích prknech jednou z mála zástupců „původní“ Arény.

Aréna se jí stala osudnou i pro osobní život, protože právě tady potkala svého manžela Marka, s nímž má dvě dcery, Mášu (podle Máši z Racka) a Ninu (podle Niny Zarečné z Racka), díky nimž na čas přerušila svou hereckou kariéru, aby se sem zase ráda a nedočkavě vrátila.

Tereza hraje na příčnou a zobcovou flétnu, společně s manželem Markem zpívá v kapele Mamalör-Vítkovický klezmer, která se zaměřuje na židovskou hudbu s českými texty a tančí flamenco.

Baví ji i žánr muzikálu, který si dvakrát měla možnost vyzkoušet na jevišti Národního divadla moravskoslezského a pokud by dostala příležitost, ráda by se v „divadle, které mluví, tančí a zpívá“ zdokonalovala dál.